Aby jakikolwiek biznes (także butik franczyza) osiągnął swój pełny potencjał, zdecydowanie trzeba włożyć w niego swój cenny czas, energię, talent, a także ogrom ciężkiej pracy. Jeśli dobrze wybierzesz franczyzę, sprawdzając wszelkie za i przeciw, a także porównując warunki każdej oferty, franczyzodawca być może pomoże Ci uniknąć wielu błędów, które popełniają nowe, niezależne firmy rozpoczynające działalność.

Przede wszystkim, decydując się na franczyzę, upewnij się, że masz wystarczająco dużo pieniędzy. Aby to ocenić, musisz określić ilość pieniędzy, które możesz zainwestować, ile jesteś skłonny zaryzykować i zestaw z ilością, jaką będziesz potrzebować, aby utrzymać firmę przez co najmniej 12 miesięcy.

Musisz też dobrze rozumieć wymaganą inwestycję początkową, aby podjąć ostrożną i jednocześnie racjonalną decyzję o zakupie franczyzy. Jeśli możesz liczyć na pomoc specjalistów, posłuchaj swojego adwokata i księgowego. To Twoja przyszłość, więc nie możesz ulegać presji sprzedawcy franczyzy.

Franczyzobiorcy często rozkręcają swój biznes i zdobywają wielu klientów, a potem kombinują, żeby zwiększać swój zysk minimalizując koszty. Skutkuje to często niestety tym, że zaczynają zmieniać, dodawać lub modyfikować istniejące produkty lub usługi, a także reklamy. Najgorzej, gdy zmianom ulega także jakość i spójność produktów lub usług, na dostarczanie których mają licencję. Tak nie wolno! To narusza umowę franczyzową i naraża na ryzyko wypowiedzenia franczyzy! Poza tym powoduje naruszenie zaufania klientów, a na tym ucierpi cała marka.

Aby odnieść sukces z franczyzy, musisz pamiętać, aby być entuzjastycznym franczyzobiorcą. Co to oznacza? Sukces praktycznie każdego biznesu jest bezpośrednio związany z poziomem entuzjazmu, jaki Ty (jako szef oddziału) wnosisz do pracy swojej i swoich podwładnych.

Twój entuzjazm jest w stanie wnieść do działalności poziom podniecenia i energii, który wszyscy mogą odczuć – w tym klienci i personel. Udziela się on wszystkim i powoduje znacznie lepszą atmosferę. A dobra atmosfera przekłada się na zadowolenie klientów. Pamiętaj też o swoich pracownikach. Jeśli pracują dobrze, nie zapomnij o podwyżce, awansie lub innej formie uznania. Zmotywujesz ich tym do jeszcze lepszej pracy!

Jeśli chodzi o personel, dbaj również o to, aby zatrudniać najlepszych kandydatów i traktować ich z należnym szacunkiem. Dobrzy pracownicy zostaną, jeśli będziesz właściwym pracodawcą: rotując zadania, które są rutynowe i nudne (aby nie zniechęcić pracowników); będąc sprawiedliwy, bez faworyzacji; współpracując z pracownikami przy tworzeniu harmonogramu.